Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-06, 12:11   #72
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Jeg vil egentlig ha meg frabedt å bli automatisk korrigert for mine skrivefeil. Det gir meg litt samme følelse som når Word retter opp (eller forsøker å rette opp) skrivefeilene mine for meg uten å spørre først. Det er jeg som bestemmer hva som skal stå i mine innlegg, og det er greit at jeg ofte skriver feil, men det er mine feil. Så det så.

(Og nei, jeg tror ikke at moddene har inne har like lite kritisk sans som retteprogrammet i Word, men det er noe med følelsen av å bli overstyrt som passer meg dårlig.)

Jeg liker dessuten ikke å bli rettet på i hytt og pine. Hvis jeg plutselig ser at et av mine engasjerte innlegg har blitt moddet på grunn av en skrivefeil, tror jeg at jeg ville føle det på omtrent samme måte som når noen avbryter meg midt i en samtale for å påpeke en uttalefeil. Jeg synes rett og slett det er litt utidig.

Jeg tar gjerne korreks på skrivefeil, men da vil jeg helst ha en tilbakemelding på den, i en setting der det passer, og ikke en automatisk korrigering.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat