Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?
Men dere tidsoptimister, skjønner dere at dere bruker opp andre menneskers tid? At de som møter til avtalt tid kunne brukt de 10/20/30 minuttene på noe mer fornuftig enn å vente på dere? For det virker som om mange av dere (her inne og i RL) bare fniser litt oppgitt over dette "sjarmerende" personlighetstrekket dere innehar. Jeg gir som sagt folk mye slækk på privaten, men på jobb blir det for dumt å vente 15 minutter på at møtet kan starte fordi noen ikke klarer å beregne tiden. Akkurat som om vi som møter tidsnok ikke har andre arbeidsoppgaver vi kunne brukt det kvarteret på. Og selv om jeg ikke sitter med stoppeklokka på fritida, er det kjedelig å stå klar i gangen i 20 minutter med sko og jakke på, og vente på noen som skulle plukke deg opp. Og det er kjedelig å sitte på café mutt putt alene i en drøy halvtime fordi noen ikke klarte å komme seg ut døra før tidspunktet man skulle møtes.
Og ja, jeg vet at det kan glippe for alle innimellom. Det gjør det virkelig for meg også. Jeg snakker om de "kroniske" forseintkommerne her.