Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-11, 15:28   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en avsporing i konfirmasjonsgave

Jeg synes ikke det høres urimelig ut å spytte i litt ekstra for å skaffe bunad til dem som vil ha det, og dermed gi en noe rimeligere gave/mindre pengegave til dem som ikke vil ha bunad. Hvor mye rimeligere som er rimelig(!) har jeg ikke noen formening om.

Jeg ble sittende og lure litt på hvorfor jeg synes det. Kanskje fordi en bunad er en slags familiearvestykketing, og kanskje fordi verdien for mottageren der og da ikke helt tilsvarer den faktiske utgiften. Foreldre og besteforeldre gir vel bunad til femtenåringer litt for sin egen del også, tenker jeg - ganske mange femtenåringer synes nok ikke gleden over bunaden helt er verdt det den faktisk koster.