Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-11, 17:05   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en avsporing i konfirmasjonsgave

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

I mine øyne er det ikke greit at jenter får en bunad til en verdi av 30 000,- inkl sølv og alt som hører med, mens guttene blir avspist med 3000,-.

Det var jo ikke helt det det var snakk om - bestemoren spanderte materialer (tøy og garn) til bunaden til dem som ønsket bunad, mens hun ga 3000 kroner til dem som ikke ønsket bunad. (Sølv og sko måtte foreldrene bekoste, og jeg antar jo at de ga en annen gave til guttene i stedet.) I tillegg kommer jo det ganske betydelige arbeidet med å lage bunaden, men jeg synes jo ikke det ville være helt rimelig om bestemor skulle måtte gi penger tilsvarende sin egen arbeidsinnsats til de barnebarna som ikke ønsket seg bunad. Så selv om bunadsmaterialene er verdt mer enn 3000 kroner, så er det veldig langt opp til 30 000.