Sv: Ustekveikja - måleravlesning
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Men du vil vel se på regningen din om Trønder energi har sendt regning på nett og kraft, eller bare nett. Det er jo riktig at Trønder Energi skal ha betalt for nettleie, som både er ett fastbeløp OG for kWh.
Så skal Ustekveikja ha betalt for den strømmen du bruker. Så det er riktig at du vil få regninger fra både TrønderEnergi og Ustekveikja.
Joda, først mottok jeg regning fra TrønderEnergi på nettleie. Så mottok jeg regning fra Ustekveikja på strømmen, men den var estimert siden jeg ikke hadde levert inn tall og da ringte jeg netteier og de skulle korrigere målerstanden og melde dette til strømleverandøren da det er de som gjør dette. Den nye strømregningen med korrigert beløp kom, men ikke fra strømleverandøren som den skulle ha gjort. Den kom i steden fra netteieren, og dette tenkte jeg da ikke over da jeg betalte den. Min feil, men også TrønderEnergi da jeg ikke kan fatte hvorfor de sendte ut regning på strømforbruket da de bare skulle sende strømleverandøren den nye måleravlesningen. Det er det jeg prøver å frem til. 
|