Jeg innbiller meg at det må være forskjeller på det. Jeg har alltid fått tilbakemelding på at jeg tåler smerte bra. Både av leger og tannleger opp gjennom årene. Jeg fikk denne tilbakemeldingen under gallestenproblematikken min også, og jeg fikk den nå da jeg opererte håndleddet før helga. Jeg har jo hørt at rødhåra damer tåler smerte godt, men om det faktisk er noe i det vet jeg ikke. Men da jeg skulle operere håndleddet fredag så sa kirurgen at det å sette bedøvelsen var det verste med hele operasjonen, og så sa han at folk reagerte utrolig ulikt på akkurat det. Noen prata og lo underveis, sånn som meg, og noen ga uttrykk for at de nesten var døden nær av smerte. Det må da kanskje være noe genetisk her? Er det sånn at smerten er større hos noen, eller er det bare opplevelsen av å ha det vondt som takles ulikt? Kan man trenes i det? For jeg tenker at mange, feks idrettsstjerner må lære seg å takle smerter for å prestere. Og er det da at de med feks kroniske smerter i mange år, av ulike årsaker, kanskje takler smerter annerledes enn de som sjelden opplever smerte?