Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 13:30   #19
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?

Forventet smerte av typen vondt ve å ta tatoveringer eller hos tannlegen plager meg ikke. De kroniske smertene jeg lever med, gjør iblant utrolig vondt så ille at jeg kan gråte av det, men stort sett takler jeg de greit. Rismerter derimot... de takler jeg IKKE spesielt godt, også jeg som trodde jeg hadde høy smerteterskel....

Jeg tror ikke man kan sammeligne en smerte med en annen, ei heller skal man måtte behøve å være stolt eller skamme seg over om man opplever noe som vondt eller at man ikke opplever noe som "like vondt" som mange andre. Smerte er en subjektiv følelse og farges av mange faktorer, blant annet erfaringer, ernæring, miljø og kultur, uthvilthet, trygghet, angst osv osv osv

Jeg kan derfor ikke gi et godt svar. Noe smerte takler jeg, andre takler jeg ikke så bra. Men det kommer også an på f.eks hvor sliten jeg er eller hvor godt forberedt jeg er.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat