Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 21:30   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke passer

Barnevakt er luksus. Det blir faktisk lettere når man har som utgangspunkt at besteforeldre ikke er til for barnepass. Man kan faktisk ikke regne med det. Min eldste er ni år. Vi hadde vår første barnefrie helg for en måned siden. Fantastisk deilig og jeg er veldig takknemlig for at foreldrene mine tok alle tre barna i fire dager, men vi kan ikke basere forholdet vårt på slike turer. Det må vi greie i hverdagen etter at barna er lagt og gjennom å ha et bra familieliv også med barna tilstede.

Ellers - 5 mil er ingen avstand hvis det er snakk om helgebesøk. Så hvis dere har villige besteforeldre 5 mil unna må da det gå an? Ellers er det vanskelig mens barna er små. Det er lettere å omplassere større barn for et par dager. Men betalt barnevakt er en mulighet for en helg eller to.

Hovedpoenget er å ikke tro det er normalen å ha mye barnepass av besteforeldre. Man må rett og slett ikke irritere seg over det, mangelen på pass er ofte et mindre problem enn skuffelsen over det man opplever som manglende engasjement.