Sv: 13-åringen vil være med når jeg tatoverer meg
Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.
..den første tanken som slår meg er hvorfor man bestiller time for å gjøre noe som man ikke vil at barna skal gjøre når de blir voksne? (at man uforvarende gjør noe man helst ikke ser gjentatt er noe annet enn å planlegge det..)
Hvis du ikke vil at hun skal tatovere seg,vil det jo ha større gjennomslagskraft hvis du sier at det gjorde jeg da, det var ingen god ide, og det gjentar jeg ikke. (Alt:: jeg må fikse på tatoveringen fordi jeg ser i ettertid at det ikke var lurt å tatovere seg når jeg var så ung).
du må jo gjerne tatovere deg for min skyld altså. Jeg syns bare det var litt rart når du ikke vil dattra skal gjøre det. 
Jeg røyker og drikker meg full innimellom også. Og gikk for lite på skole. Og jeg liker tatoveringer.
Jeg ønsker jo ikke at noen av ungene skal gjøre dette. Jeg har som sagt ikke noe imot at ungene tatoverer seg når de er gamle nok, selv om det ikke er noe jeg aktivt ønsker at de skal gjøre.
Det jeg vil er at valgene de tar skal være gjennomtenkte. Jeg vil at 13-åringen skal drøye det noen år før hun begynner å tenke motiv og plassering. Hun er en skikkelig pyse på ting som er vondt. Derfor tenker jeg at det kan fungere å ha henne med. Men sjansen er jo størst for at det påvirker henne i den andre retningen. Jeg ser den. Men som sagt, jeg har ikke noe i mot at jenta tatoverer seg om 5 år. Så lenge hun tar bevisste valg rundt det.
Nå er det vel minst en forelder som ikke har en like avslappet holdning til det, men jeg kan jo selvsagt spørre henne hva hun mener. Om hun syns det er greit at 13-åringen er med.