Sv: Besteforeldre som ikke passer
Knerten skal kanskje, uvisst men muligens sove borte fra oss ei natt i sommer. Kanskje. Da blir han tre år. Og alene blir vi uansett ikke, lillesøster blir her hos oss. Det er mine foreldre som har sååååå lyst å ha ham på overnatning i campingvogna si, da blir den stående på en campingplass ti minutter herfra, knapt nok det. Bare fordi de har så lyst.
Vi har ikke barnevakt. Vi er klar over det. Vi bor 35 mil unna min familie, 42 mil unna hans. Vi burde nok derfor vurdere å bygge opp et nettverk av småbarnsforeldre rundt oss ja. Men, mangelen på kjærestetid er ikke årsaken til at vi tenker på slikt altså. Kjærester har vi faktsik klart å være som foreldre også. Å reise bort ei helg alene har vi ikke tenkt tanken på engang, vi er småbarnsforeldre, babyforeldre, og tenker derfor på muligheter for hva vi kan finne på sammen, ikke bare oss. Vi er vel litt nybegynnere på dette greiene, vi har bare vært foreldre i drøyt to og et halvt år... så vi savner ikke egentlig alenetid. Men barnevakt er kjekt å ha av og til... sånn når man føder barn nummer to, f.eks. Så da importere vi min mor ei ukes tid før termin, så hadde hun ansvar for Knerten under fødselen. (Siden jeg fødte lillejenta hjemme har han likevel ikke sovet borte fra oss. Borte fra en av oss noen ganger, men alltid sammen med den andre)