Båndtvang?
Hvordan tenker dere hundeeiere egentlig? Jeg er klar over at de aller, aller fleste respekterer båndtvang i beiteområder, men hvordan er det f.eks med turområder der det hovedsaklig går mennesker? Mennesker som kanskje har lyst til å gå tur uten å plutselig få en hund snusende i skrittet mens eieren befinner seg femti meter bak. Joda, hundene er sikkert ufarlige, de aller, aller færreste hopper opp på fremmede mennesker (selv om det også har skjedd...) og som regel nøyer de seg med litt snusing før de går løper videre, men likevel; Er jeg sær som blir irritert over at folk er slepphendte med å respektere båndtvangen slik at andre mennesker ufrivillig blir nødt til å forholde seg til dyret deres, selv om det bare er snakk om noen sekunder? Hva med folk som oppriktig er redd for hunder? Hva med folk som er veldig allergiske? Jeg er ingen av delene, jeg er bare gretten, men jeg tillater meg likevel å spørre: Hva tenker dere om dette fenomenet? (For det kan da umulig bare være her jeg bor hunder løper fritt i turområder?)
Sist redigert av rine : 28-05-11 kl 10:04.
|