Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-11, 22:45   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapporten om voldtekt fra Oslo pd

Jeg har ikke lest rapporten annet enn å scrolle raskt gjennom noen sider, og har ikke tid til å gjøre det nå heller. Men hørte en utskremt medarbeider fra Oslopolitiet referere funnene i Dagsnytt 18 for noen dager siden. Hun beskrev offeret som en mye mer aktiv part, og viste blant annet til at mange unge går fra seksuell debut til gruppesex og sex med håndhjern. Men sammenhengen der ble lite tydelig for meg. Skal en jente som er mer utforskende seksuelt være mer utsatt for voldtekt? Det handler kanskje om en seksuelisert atferd som igjen kan føre til at man er mer utsatt? Men i så fall savner jeg i det minste en presisering av at det ikke påhviler jenter og kvinner et større ansvar av den grunn, og at et nei uansett skal respekteres. Det er verken umoralsk eller uolvlig å flørte, selv med sterke seksuelle undertoner.

Rus ble også trukket fram som en alvorlig risikofaktor. I det lille jeg leste av rapporten, framsto en typisk voldtektsanmeldelse slik: Jente er full på byen, har black out, blir med en fyr hjem, våkner om morgenen, merker at hun har hatt sex med ham og anmelder ham for voldtekt. Jo, og i tillegg legges det til en opplysning om at hun har en kjæreste fra før, slik at Ups, jeg har gjort noe dumt og ville ikke påta meg skylden selv-antydningen blir ganske sterk. Jeg vet ikke om nærmere forklaring framkommer i rapporten, men jeg er veldig nysgjerrig på om forfatterne frigir mer opplysninger som underbygger dette eksemplet. Er det virkelig slik at den typiske voldtektsanmeldelsen er fra jenter som har vært så fulle at de ikke husker om de har samtykket eller ikke, og som deretter leverer en voldtektsanmeldelse? Jeg sliter med å tro det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat