Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 11:36   #24
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?

For meg var det en gullgruve, i forhold til at jeg kunne jobbe nattevakter 50 % og være hjemme med barnet resten. Min venninne gjorde det samme, vi fikk turnusene til å matche - så passet vi hverandres barn når den ene skulle sove etter nattevakt. (vi er begge sykepleiere)

Jeg sparte bhg-plass, fikk utbetalt ca kr 3300 og jobbet altså 7 netter pr mnd, 3 av disse var på helg. Fikk mye tid med barna, samt at de hadde lekevenner. Vi dro i åpen barnehage hvis vi det, og koste oss masse! Så begge barna mine fikk begynne i bhg da de var 2. Men ja, jeg vet jeg har vært heldig som har hatt denne muligheten.

- Ikke alle kan jobbe deltid, men noen kan kanskje ta noen vakter i omsorgsbolig etc i helger.

- Kanskje noen kan be om avdragsfrihet på lånet sitt, boliglån eller studielån etc.

- Som de fleste vet, får man jo permisjon uten lønn i den prosenten man ønsker - så lenge man har små barn.

Om en velger å ikke jobbe noe pga mangel på barnepass, har man iallefall en "inntekt" på kr 3300 + minus utgift på barnehage ca 2300.

Jeg synes en skal se på mulighetene, i stedet for å momentant slakte kontantstøtten.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat