Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-11, 22:20   #15
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing - Hund (valg av oppdretter)

Neket, det gjør det ganske sikkert.
Jeg er tildels enig i det med å ikke være fokusert på utstillingshunder. Samtidig ser jeg at det avles på hunder som ikke er fysisk gode innen en del populære raser, og det er heller ikke heldig. Noen raser sliter med hjerteproblemer, noen med feil tannstilling osv osv. Og når det gjelder staff så er det visstnok en del som avler på dyr m ustabilt lynne. En god oppdretter sørger for å ha premierte avlsdyr som er friske - både i kropp og hode. Aggresjon hos hund er svært genetisk, så det å komme seg inn i et hundemiljø der det er mulig å snappe opp hvem som er seriøs og hvem man skal holde seg unna er å anbefale.
En ting til som kan være greit å huske: Man tror kanskje at man ikke trenger å ha kontakt med oppdretter, men det er godt å ha en god personkjemi med vedkommende likevel. Jeg gjorde ikke min research godt nok da vi kjøpte forrige hunden. Da vi kjøpte sistemann hadde jeg masse bakgrunnsinfo om oppdretteren - og er superfornøyd, for god oppfølging fra oppdretter kan virkelig være gull verdt.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat