Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-11, 12:49   #3
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke passer

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg tror at mange i besteforeldregenerasjonen har jobbet mye og stått på gjennom livet. De har nå en anledning til å realisere seg selv og ha sin andre ungdom (sitat svigermor) som de ikke har hatt tidligere i livet.
Selvrealiseringen de nå føler at de kan oppnå blir da så altoppslukende at barnebarn og alder blir litt i veien.

Jeg tror det kan være en fordel å få realisert selv selv litt i yngre år før man får barn og barnebarn. Mulig at vi da kan eldes med litt mer ro i rumpen.

Jepp, dette gjelder mine foreldre i høy grad. Mamma har faktisk sagt rett ut at hun syns hun har brukt nok tid på barn i sitt liv, nå vil hun for en gangs skyld være i fokus selv. Hun har omtrent ikke hatt noe ungdomstid da hun ble gift som 21åring med første på vei. Mine foreldre er i midten av 50 årene og jobber fullt.
Jeg har enda ikke barn selv men min søster føler seg veldig såret over den åpenbare mangelen på interesse for barnebarna. Nå skal det sies at hun har tvillinggutter som ikke har vært de enkleste å ha med å gjøre, de ble nylig 4 år. Foreldrene våre har stilt opp som barnevakter 1 gang i året da min søster og hennes mann har reist på utenlandsturer i regi av hans jobb. De har som sagt stilt opp da men det har omtrent vært under tvang fra min søster. Utenom denne årlige turen stiller de lite opp som barnevakter og det til tross for at foreldre og min søster bor vegg i vegg.....
Jeg vet med andre ord hva som venter meg den dagen jeg får barn.....