Sv: Småbarnsmødre vil ha "nye" pupper
I blame the yummy mummies. Plutselig blir alle andre som unger i lekebutikken: Seee! Sånn vil jeg også ha! Den gamle jeg har hjemme er stygg/ødelagt/funker ikke/er utgått modell/oppbrukt/falmet - men den! DEN var fin den!
I min verden (som er veldig svartt/hvitt for tiden) kan jeg utmerket se at det kommer et punkt hvor man føler trang til å fikse et praktisk problem: Den ene puppen er større enn den andre pga gjentatte mastitter, mageforkleet gjør det umulig å kjøpe bukser som faktisk passer/passet resten av underkroppen, man bruker en formue i soppmidler som aldri hjelper helt mot kløen dypt nede i foldene... Praktisk problem, praktisk løsning.
I vår omgangskrets er det etter hvert flertallet som har fikset puppene etter småbarnstiden. Jepp, flertallet. Og de fleste er blitt riktig så pene, og det er vanskelig å se uten at du vet om det. (Grunnen til at det i det hele tatt vites er at det er så gøysi og rampete å kneppe opp og vise frem resultatet når man er godt nedi vinflaskene på venninnekvelder.) For det er ikke gigapupper som er på ønskelisten, men bare få tilbake de lubne B-cupene de hadde før de ble erstattet med hengepupp-B'n. Vi vil ha dem tilbake sånn vi hadde før.
(Bortsett fra én - der var argumentet at alle BH-ene var blitt for store og det ble så dyrt å kjøpe nye... Økonomisk glitrende argument.)