Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-11, 22:52   #14
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye regler om oppfølging av sykemeldte

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kontakt med arbeidsplassen er OK, men har ikke dialogmøter fokus på arbeidsevne?
Det har i alle fall vært det på de to dialogmøtene jeg har vært på i mitt liv.

Fokus på oppdatering av jobb og sånt kan man få ellers tenker jeg. Fokus på arbeidsevne er meningsløst om man har en tilstand som beviselig ikke vil endre seg før operasjonen er overstått.

Der jeg jobber er det like mye fokus på det å ha kontakt med arbeidsplassen som arbeidsevne. Men jeg har jo skjønt at det ikke er det samme alle steder.
Er man helt ute av stand til å gjøre noen ting som helst så er fokuset kun på kontakt med arbeidsplassen (igjen hos meg), men det er veldig sjelden man er helt ute av stand til å gjøre noenting, men det krever jo tilretteleggingsvilje og evne.

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

En ting er at arbeidstakere er slik, men at sykmelder gjør det så lett for arbeidstakere å være slik, er uforståelig for meg. Det er vel derfor jeg ønsker denne lovendringen velkommen, fordi jeg innbiller meg at det kan gi en holdningsendring på sikt, hos de som "tar for lett" å være borte fra jobb.

Arh ja, jeg kjenner til noen sånne sykemeldere, det er jo ekstra frustrerende når de sykemelder for småting, særlig når man jobber i en IA og attføringsbedrift og faktisk skal utrede mennesker i et attføringsløp på restarbeidsevne og stabilitet etc. Da blir man ergerlig på en lege som sykemelder for en vond finger altså.