Sv: Modding av skrivefeil
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Nå synes jeg mange tar dette vel alvorlig her. Det er da aldeles ikke snakk om total språkvask av hvert eneste innlegg på dette forumet? Det er snakk om at én modde (Mim) av og til modererer skrivefeil i innlegg. Ingen andre av moddene gjør det, unntatt i overskrifter. Hvis dette er veldig problematisk, ja da får dere vel be Mim slutte med det, da.
Argumentasjon om dysleksi i denne tråden synes jeg er totalt meningsløst. Rettskrivningen er til for å gjøre det enklere for folk. Det er VANSKELIG å skrive på øret. Det er mye enklere å lære seg et regelsett. Og dyslektikerne er pokka nødt til det, for problemet deres er at de har vanskelig for å lese/skrive tegn for tegn. Er det noen som er tjent med at folk flest kan skrive bra, så er det dyslektikerne.
Men hvis noen føler det som et "overtramp", så er jo det alvorlig nok?
Jeg har ingen sterke følelser rundt dette. Ser ikke helt poenget med å "modde" det andre skriver, men gidder ikke bry meg så hardt om det blir gjort heller.
Noen ganger ser jeg jo at folk skriver feil, men jeg skjønner da vittelig hva de mener? Ting må ikke være så perfekte for meg.