Sv: Full jobb og oppfølging av barn
Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.
Grøss og gru om man hadde hatt skiftarbeid eller noe.
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
Men jeg har virkelig fundert på hvordan de løser det som har jobber der de må være til stede, type lærer/hjelpepleier/skift.
Jeg jobber skift og kan ikke gå tidlig eller komme senere på jobb. Det er vanskelig å leie inn noen for bare et par timer, da må i tilfelle de på skiftet før gå lenger eller de på skiftet etter komme tidligere. Det betyr overtid noe som ikke er veldig aktuelt. Legetime midt i skiftet kan jeg glemme, da må jeg ta hele dagen fri.
Det som er kjekt er at jeg som regel har to formiddager i uka fri. Da kan jeg ta med meg unger på de utallige kontrollene, få inn foreldresamtaler, reise til lege selv osv. Skjer det ting på ettermiddagene som jeg burde få med meg så må jeg håpe på at jeg har formiddagsskiftet den dagen, hvis ikke må mannen min dra hvis han har mulighet.
Det viktigste jeg har lært meg er at man må ikke stille opp på alt. Jeg har fire barn, en helse som ikke er bra og 100% jobb. Jeg kan rett og slett ikke få med meg alt og jeg tror ikke ungene får det noe bedre om jeg har dårlig samvittighet over det jeg ikke rekker å være med på.