Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-06, 18:20   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvorfor venter folk at de skal bli kastet ut hele tiden?

Vel, det var ment som en spøk, tror jeg.

Jeg klarer ikke holde meg unna heller. Faktisk ble jeg ganske opprørt over hele greia. Ja, vi er flere som har fritidsproblemer og lider av flisespikkerier her. Og har man først startet et innlegg på dette, så må man etter min mening finne seg i at folk diskuterer det sønder og sammen.

Jo mer jeg tenker over det, jo mer idiotisk teit synes jeg det er å gå inn for å rette andres feil, så lenge man ikke er ansatt som læreren til folk eller så lenge ingen har bedt spesielt om å bli rettet på. Jeg lurer på for hvem det er man retter, skriveren eller seg selv? Det er greit at man er mange akademikere her inne. Det er mange her som er vant til å bruke språket på et høyt nivå og som er særedeles opptatt av rettskriving. Selvsagt ville det ha vært behagelig om alle her inne skrev tålelig bra og uttrykte seg på en presis måte. Jeg synes det er beundringsverdig at dyslektikere og folk med andre problemer i forhold til rettskriving gjerne vil bli bedre og jobber for å bli det. Jeg uttaler meg ikke spesielt om folk med en diagnose, men vet at det for mange krever MYE energi i det å skrive så rett som mulig. Jeg er uenig i at det skal være et uskrevet(?) kriterie om at man skal skrive bra eller være villig til jobbe hardt for å bli en god skriver for å være på et forum for dette.