Sv: Bra tidspunkt for å slipe parkett? (alder på barna)
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg ville gjort det når det trengs. :enkel: Vi slipte parketten da yngste var et år eller to år gammel. Hadde vi ikke flyttet, skulle vi gjort det nå i år igjen.
Jeg gidder ikke sette hjemmet mitt og smaken min på hold i de 15 årene jeg skal ha barn hjemme, og derfor har vi prioritert å kjøpe inventar vi har lyst på, i stedet for "noe som tåler ungebruk". Også har vi lært ungene å spise ved spisebordet og ikke i sofaen. I tillegg til at vi trekker om stolene når det trengs og heller sliper gulvet litt oftere.
Det er vel og bra, men når man har en parkett som kan slipes maks tre ganger før den må byttes ut, og man i tillegg vegrer seg for å flytte møblene ut (hvor til, egentlig), så har man lettere for å leve i "unntakstilstand" noen år ekstra, har jeg hørt. Er det ikke mye styr å slipe gulv, da?
Men når vi har slipt gulvet vårt, om noen år, kommer jeg til å insistere på teppe under spisebordet. Så da tenker jeg det er lurt å vente til minstemann er ferdig med å søle og trasse ved bordet i alt for stor grad.