Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på
Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.
Litt avhengig av utsikt og sånt selvsagt, men jeg ville laget kjøkken og stue av deler av sov1 og 3, bad og ut i tilbygget, også ville jeg bygget soverom der stue og kjøkken er i dag og beholdt sov2. Sånn ca. Vannrør og sånt til kjøkken kan man føre der rørene til badet er i dag.
Utsikt er best mot terrassen uansett. Vi har sol hele døgnet, og når det lir mot kveld er det mest sol på terrassen, så det naturlige vil være å ha stue/kjøkken i nybygget, for å få utnyttet lyset maksimalt. Jeg vil ha masse, masse lys inn.
Opprinnelig lagt inn av Ru, her.
Lag bad/vaskerom der ungene sitt soverom er i dag, flytt ungene sine rom innover i nybygget.
Utvid kjøkkenet til soverommet deres og få ned veggen til stuen sånn at det blir allrom-ish?
Evt. så tar du syrom/kontor etc. inne der stuen er i dag - der er det jo mye lys. Flytt stuen i nybygget ved der dere har soverom i dag, og utvid kjøkkenet via soverommet deres? 
Jeg har lurt på om det går med stue i hele nybygget, og så få kjøkken der sov 1 er i dag, men da er problemet at det ikke er vindu i det rommet, så da må vi evt ha et hjørnevindu eller noe.
Opprinnelig lagt inn av Ru, her.
Eller:
Mæl ned alle vegger og begynn helt på nytt! 

Kan vi!? Det vil jeg jo aller helst. Samme tomt, flett nytt hus. :drømmer: