Aldersgrense på Kung Fu Panda 2
Jeg vet at filmen har 7-års aldersgrense, men jeg vil høre fra noen som har sett den om hva de synes om aldersgrensesettingen.
Knerten er 3,75 år, og mangler altså noen måneder på å ha lov til å se den. Akkurat aldersgrensen bekymrer meg ikke, men han har tidligere vært litt redd for skumle filmer. Det har vært helt uaktuelt å snike ham inn på film tidligere. Men han ELSKER Kung Fu Panda. De har svære leker i bakgården hvor alle har fått tildelt sin figur, og de leker og leker. Han kjenner hele historien i 1'ern og synes dette er helt fantastisk. Han prater masse, masse om denne filmen (som var for skummel første gang han så den, men det gjorde vi hjemme på dvd, så da bare gjorde han noe annet mens det skumle pågikk).
Ungene har dog fått med seg at 2'ern har begynt å gå på kino nå, og vi har fått tilbud om å være med noen naboer til helgen. Jeg er alene med ungene på lørdag, men hvis vi går sammen med dem, så kan jeg gå ut med knerten hvis det trengs mens snuppa kan se resten av filmen sammen med gode naboer hun kjenner godt.
Hva er det som er skummelt i filmen? Hva består det skumle i?
Ville du sneket inn en gutt på 3,75 for å se den filmen når den har 7-årsgrense? (Jeg er klar over at jeg med dette spørsmålet tar opp to forskjellige problemstillinger i tråden.) Vi snek inn snuppa før hun ble 4 så prinsipielt har jeg ikke problemer med dette, men hun var en mye mer robust type når det kommer til skumle ting. At hun griner som en foss når det er trist er en annen ting. Det gjør jeg også.