Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Vi har tre uker sammen alle tre, og i tillegg er hun hjemme med hver av oss en uke. Så fem uker til sammen.
Snuppa har fri hver onsdag til vanlig også, og vi har til nå klart å gi henne forholdsvis korte dager i bhg. Til høsten blir nok dette litt annerledes siden mannen blir mindre fleksibel jobbmessig.
Jeg jobber selv i bhg, og mener at barna selvfølgelig bør ha så mye fri som mulig sider det er veldig slitsomt å være i bhg hele dagen. Jeg tror også det at man opplever at de kjeder seg hjemme kommer mye av at det er uvant. At de rett og slett trenger å øve seg på å ha rolige hjemmedager. 
Jeg ser det allerede med snuppa her at hun litt utpå formiddagen gjerne henter skoene sine og sier "GÅ!", altså at hun vil ut og gå. Siden hun er vant til å ut og leke på formiddagen i bhg. Mens vi her hjemme gjerne sløver litt innendørs på formiddagen.
Syns det noen ganger er vemodig å se at jenta vår blir så stor mens vi foreldre ikke er tilstede. Nå er disse ferieukene og den ene fridagen i uka de eneste øyeblikkene jeg har. :snufs:
Som da hun her om dagen klatret opp på krakken på do og skulle vaske hendene sine. Det har hun ikke lært av oss, flinke, store jenta vår.