Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-11, 05:09   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Abort eller ikke?

Om du skal ta abort eller ei, det er det ingen andre enn du og mannen din som kan avgjøre, og da i all hovedsak du. Hva jeg og andre måtte mene, det skal du egentlig ikke tenke på i det hele tatt.

Jeg har selv tatt abort, under stor tvil. Eller, jeg var jo ikke i tvil sånn egentlig når avgjørelsen var tatt, men i tiden før avgjørelsen var tatt, så slet jeg veldig. Skal skal ikke...skal jeg høre på fornuft eller følelser, eller på en kombinasjon av de to.

Nå var bakgrunnen vår en helt annen enn deres, og min vei til en endelige avgjørelse var helt annerledes enn din. Jeg sto i den situasjonen at jeg måtte velge om jeg ville bli alene med tre barn, eller om jeg ville fortsette å bevare det jeg allerede hadde. Og da må jeg bare legge til at jeg ikke sto i en situasjon hvor mannen min ville forlate meg om jeg valgte å beholde (en slik drittsekk er han heldigvis ikke), men vi var i en oppbyggingsfase av forholdet vårt, etter et nestenbrudd, og et nytt svangerskap og en baby ville vi neppe tålt der vi var da.

Så jeg sto overfor et umenneskelig valg, hvor all fornuft sa at jeg måtte ta abort, for de to barna vi hadde fra før, og deres fremtid, veide mer enn det ufødte liv. Samtidig så verket følelsene i meg etter å beholde, for jeg ønsket jo et barn til. Men ikke alene...

Jeg brukte tiden jeg hadde på å tenke til å veie for og i mot. Jeg laget meg en liste, i hodet mitt, over argumenter for og argumenter i mot. Så sorterte jeg disse ut fra for fornuft og følelser, og tok en avgjørelse ut fra dette. Jeg lot fornuften vinne...

I ettertid så har jeg slitt noe med tanker på om det var riktig. Jeg kunne jo klart meg alene, og da med de tre barna jeg ønsket meg. Men igjen så kommer fornuften inn og sier at jeg gjorde det eneste rette, slik situasjonen var da.

Jeg vil bare ønske deg lykke til med valget og avgjørelsen. Bruker du tiden rett nå, så vil du fatte en besluttning som er riktig for deg og dine, og livet videre vil danne seg etter det du/dere velger. Flere her nevner at du ikkae må vente så lenge, men jeg tror tiden er til din fordel her, slik at du får sortert tanker og tatt en avgjørelse du kan leve med.

Stor klem i en vanskelig tid!

And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 15-07-11 kl 05:15.
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat