Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-11, 23:10   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte dere å lese Harry Potter for ungene?

Vi begynte i 2. klasse, noen måneder før han fylte 7, og det passet veldig fint for ham. Han ville neppe syntes det var skummelt tidligere, jeg synes heller det er et modenhetsspørsmål i forhold til å forstå handlingen og ikke ramle av lasset og synes det er kjedelig. (Det er også hovedgrunnen til at vi tok et mindre opphold etter bok 2 og et ganske langt ett etter bok 3, og at vi nå tar en rimelig lang pause etter bok 4 også.) Nå har han lest de fire første Narnia-bøkene selv og er entusiastisk overfor dem.

Jeg leste selv Ringenes Herre som 9-åring, og den eneste motforestillingen jeg har i forhold til Tolkien-, Rowling- og Lewis-bøkene og forholdsvis små barn er at det kan hende de ikke forstår dem og derfor mister interessen - og det ville jeg synes var synd. Spesielt skumle vil jeg ikke si de er. (Filmene er en litt annen sak, men der også hjelper det jo å ha lest bøkene og vite hva som skjer.)