Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-11, 09:53   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om blendere og Foodprofessorer...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har foodprofessor, blender, Kitchen Aid og stavmikser, jeg.

Samme her, bare at jeg har en stor Bosch og ikke Kitchen Aid.

Jeg bruker stavmikseren til supper og sauser som jeg vil mose uten å ta de ut av gryta. Også bruker jeg den til majones/aioli og til babymat. Den har en liten hakkebolle som jeg hakker nøtter og sånn med.

Foodprosessoren min er større enn gjennomsnittet, jeg bruker den til mindre gjærdeiger, endel kakedeiger, riving, skiving og hakking. Den er genial til å hakke større mengder løk og sånn med.

Kjøkkenmaskinen bruker jeg hovedsaklig til brødbakst. Den tar dårlig mindre deiger, derfor må det være en viss mengde før jeg bruker denne. Men f.eks gulrotkake i langpanne går bra her også. Den har (hadde) en blender som ikke var så god som den frittstående, så den ble omtrent ikke brukt. Gitt bort nå. Har også kjøpt ekstra kjøttkvern som jeg kverner kjøtt på, og som dessuten er fin til maling av større mengder mandler, f.eks til marsipan eller kransekake.

Blenderen bruker jeg til smoothies, det blir finmost på en helt annen måte enn med noen av de andre. Om jeg vil ha suppene ekstra fine tar jeg dem også i blenderen, selv om det medfører mer oppvask enn stavmikser. Også knuser den jo is på en skikkelig måte, det er det ingen av de andre som gjør. Men for å hakke frosne jordbær til sorbett ville jeg heller ha brukt prosessoren, det hekter seg så lett opp i blenderen dersom det ikke er nok væske synes jeg.

Nevnte jeg forresten at jeg også har en gammel arvet håndmikser i skapet? Den får være der eksklusivt for å stivpiske eggehviter.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat