Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-11, 12:17   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes det blir veldig dyrt å delta i at noen skal gifte seg jeg. Det er utdrikningslag som fort kommer på tusen eller mer - vesentlig mer, også er det et bryllup der man skal ha pene klær og sko. Så er det en gave som skal matche nivået på bryllupet pluss påslag. Totalt sett kommer det på ganske mange tusen å delta i et bryllup på den måten, og for meg ville det blitt noe jeg måtte sett relativt kritisk på om jeg faktisk ønsket å prioritere.

Men nå er jeg gammal og kjip også altså.

Ja, nå synes jeg du er gammel og kjip (og gravid, hehe).
Bryllup er som regel en dag man ønsker å feire sammen med brudeparet, om det er nære venner, familie eller litt mer perifere. En flott fest, som regel. Men så er jeg relativt ung og glad i fest da.
Så er det ikke så at man må bruke tusenvis på klær og sko. Som regel har man noe fra før eller kan kjøpe noe som passer lommeboka. Vi skal i bryllup neste helg og jeg har kjøpt kjole på ferie i Spania til 25 euro, og det er da mange av kjedebutikkene som har flotte kjoler. Dette bryllupet har en sommerlig pen stil, ikke galla eller stivt.
Gave gir man vel etter relasjon, ikke etter hvordan bryllupet er. Det gjør ihvertfall vi. Når det gjelder utdrikningslag er jeg enig i at det ikke skal ta helt av på kostnader. Har inntrykk av at gutter drar mye mer på enn vi jentene som tar mer hensyn til alle mtp lommebok etc. Mannen min arrangerte lag i juni og det kostet omtrent 3000 per person og inkluderte hotellovernatting i 2 dager, en aktivitet for brudgommen som de andre så på (morsom for alle), en felles aktivitet, golf for brudgom og andre som ville, frokost, lunsj, middag og drikke hele kvelden lørdag. Her var alle kompiser enige om pris og opplegg, men dette må man avklare på forhånd. Jeg synes jo et utdrikningslag faktisk skal inneholde noe, så det er vel vanskelig å få det til på et par hundrelapper.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat