Sv: Hva forventer du av skolen og barnehagen?
Jeg syns du har helt realistiske forventninger. Tilpasset opplæring skal alle elever ha, uansett.... Det er egentlig et tema å skrive oppgave om men i utgangspunktet så skal ALLE elever ha tilpasset opplæring.
Skulle bare mangle at de tar hensyn til allergier og er obs i forhold til tissing.
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Jeg forventer noe, men jeg mener selv at jeg ikke har urealistikse forventninger. Jeg forventer at barna blir sett uansett om de gå i bhg eller på skolen. JEg forventer at de får høre det når de gjør noe positivt og at de får tilsnakk (på en ordentlig måte) når de gjør noe galt.
Jeg har nå et barn i bhg og to på skolen.
Av bhg forventer jeg:
At de ikke truer barnet mitt (diskusjonen ang hvor gutten min ble truet)
At de tar hensyn til at han ikke tåler melk. Jeg forventer at han skal få et alternativ til det de serverer de andre. Det meste kan lages på hans melk og hans smør så det trenger ikke bli noe særlig ekstra jobb ut av det.
At de gir meg beskjed om det har skjedd spesielle ting som jeg burde vite
At de klarer å følge han opp i forhold til dogåing.
Ellers har jeg prøvd å si ifra om mengden klær de putter på han, men det klarer de ikke å følge opp. Jeg blir ikke sur av den grunn, men kan si neste dag at han ikke trenger å ha på så mye klær. Jeg krever ikke noe spesielt annet enn sunn fornuft når det kommer til klær, jeg syns bare det er undøvendig med ullundertøy, joggedress og tykt ulltøy under teddyfora dress i 5+.
Av skolen forventer jeg:
At de som trenger det får tilpasset undervisning (mine trenger ikke det, men jeg hadde selvsagt forventet det om de trengte det).
At hvert enkelt barn blir sett
At de som er stille og rolige også får oppmerksomhet (det er læreren til 6.klassingen min veldig flink til)
At jeg får beskjed om det er noe spesielt om har hendt som går på min unge.
Av Sfo forventer jeg
At de klarer å tilpasse maten slik at min jente også kan spise der. Det tok meg noen mnd i høst å få de til å forstå at det ikke var så fryktelig vanskelig siden det kun er melk hun ikke skal ha.
Ellers forventer jeg at de ser barna og hjelper de som trenger det.
Jeg er stort sett fornøyd med både skole og bhg. Har hatt problemer med bhg og sfo i forhold til maten til de to minste. Ellers er det problemer i bhg i forhold til min gutt som tisser på seg en del.
Uten om dette er jeg faktisk veldig fornøyd. Skal jeg klage på noe i forhold til 6.klassingen så må det være at de har en engelsklærer som har litt problemer med å prate reint, noe som fører til at det blir helt feil uttale på ord. Det ser jeg faktisk på som et problem og jeg har tatt det opp på konferansetime.
|