Tråd: Krakow
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 04:44   #2
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krakow

Oj, jeg er kanskje for sent ute nå, men her er noen få tips. Var der bare i 6 dager, og mye av tiden gikk med til bryllup og samvær med andre bryllupsgjester, men vi fikk med oss litt.

Krakow er en nydelig by! I hvert fall gamlebyen, og så vidt jeg vet er det stort sett der det ligger det som er verdt å få med seg.

  • Ta en tur opp på slottet, der er det veldig fint, og man har en fantastisk utsikt der oppe. Rett nedenfor ligger elven Wisla, der kan man gå tur.
  • Gå en tur i parken som omgir gamlebyen. Gamlebyen er ikke så stor, så det er en passe tur, og man ser litt forskjellig interessant på veien.
  • På plassen i midten av gamlebyen har de et marked der de selger sjakkbrett og en masse annet rart. Mye dritt, men artig å ha fått med seg.
  • Også Auschwitz og Birkenau, da. Det var en utrolig sterk opplevelse, og guiden var veldig flink. Meld dere på en tur på forhånd, ikke ta taxi, da tror jeg man kan få problemer med å komme seg tilbake til byen. Stor trafikk der i hvert fall, så jeg ville ikke satset på å komme seg frem og tilbake på egenhånd.
God tur!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat