Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-11, 21:46   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg må bare få anbefale Tonje Glimmerdal av Maria Parr. Den er genial. Leser den høyt for niesa som går i tredjeklasse nå, og hun sitter som fjetra

Den elsker eldste min også (Jeg skal lese den selv også, har fått den anbefalt, men har ikke kommet meg så langt)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

De har jeg fra min tid i Bokklubbens Barn, som jeg var med i fra starten av. :knirk:

Jeg er veldig spent på hvordan ungene blir å reagere, spesielt fordi at dette er en "sann" bok (den er vel like biografisk som Knausgård og Karen Blixen "Den afrikanske farm" i og med at enkelte hendelser skjer før den som beskriver dem er født, men ...). Vi holder nå på å avslutte Harry Potter nummer 4 og der har de aldri så mye som tenkt at det kan være reellt. Jeg som voksne kjenner jo derimot igjen mye som helt tydelig er lignelser (allgorier?) og beskrivelser av feks kostskoler i England, men for jentene mine er det helt klart et rent fantasiunivers, så det at en bok kan være "ekte" tror jeg de vil reagerer på.