Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-11, 11:26   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Januar:
1. Megahjerne i 3D. Morsom og god moral. Er vi slem selv om vi oppfattes slik av andre? Min første film sett i 3D. Kino.
2. Harry Potter og fangen fra Azkaban. Et fantastisk gjensyn. Den beste av alle Harry Potter - filmene. Tv.
3. Harry Potter og Føniksordenen. Like bra som sist jeg så den. Tv.
4. Alene hjemme. Ungene ville gjerne se denne. Den er underholdende. Tv-opptak.
5. The Wolfman. Varulvfilm. Ikke den beste handlingen kanskje, men passe med blod og gørr. Jeg satt på nåler. Dvd.
6. The Blind Side. En rik mor/frue tar en fattig gutt til seg i familien. Åh, den var fin. Jeg både lo og gråt.
7. The Long Kiss Goodnight. Gjensyn med en kul film. Geena Davis spiller min favoritt kvinnelige rollefigur, og Samuel L. Jackson er i storform.
8. Alice i eventyrland. Med Johnny Depp i en av hovedrollene. Vi elsket den hele familien. Akkurat passe spennende og gal, med stor detaljrikdom og mange morsomme poenger. Dvd.
9. Coyote Ugly. En film jeg har sett flere ganger. Denne gang på tv. Jeg bør kanskje skamme meg, men jeg liker den veldig godt.
10. North Face. Spennende og dramatisk tysk film om en klatreekspedisjon i Alpene. Dvd.
11. Pirates of the Carabbien. Morsomt gjensyn. Dvd.
12. En ganske snill mann. En morsom, rørende og litt syk film. Dvd.
13. To på rømmen (3D). Utrolig morsom for hele familien. Kino.
14. Dragetreneren. Dette var en perle av en animasjonsfilm. Levende, spennende, flotte personer, vakker "natur" og ufattelig rørende. Dvd.
15. Princa of Persia. Underholdende eventyrfilm med gode stuntscener. Handlingen er sånn midt på treet. Dvd.
16. An education. En vakker film med en skjønn hovedrolleinnehaver. En skikkelig feelgood-film. Dvd.

Februar:
17. Alle mine kjære. På den ene siden en nervepirrende og rørende film. På den andre siden en overnaturlig tullefilm. Dvd.
18. Remember me. Den klassiske historien: Gutt med dårlige hensikter møter søt jente. De blir forelsket. Og alt det andre. Slutten og "Edward" redder denne filmen. Dvd.
19. Letters to Juliet. Veldig amerikansk, men faktisk ganske søt. Jeg ble litt revet med. Dvd.
20. The Messenger. En ung mann kommer skadet hjem fra Irak og får i oppgave å orientere pårørende om døde familiemedlemmer. Gripende og fin film. Dvd.
21. Dear John. Mot min (kyniske og uromantiske) vilje ble jeg skikkelig rørt av denne filmen om en amerikansk soldat som er operativ i utlandet og hans kjærlighet til en jente i hjemlandet. Særlig forholdet hans til faren rørte noe i meg. Kan faktisk ikke huske sist jeg hulket til en film. Dvd.
22. Black Swan. Hva skal man si? Nervepirrende spennende, nydelig musikk, fantastisk spilt av Portman og verdens vakreste kvinnelige birolle. Samtidig sitter jeg igjen med en følelse av at filmen ikke nådde helt opp. Kino.
23. Clash of the Titans. Gode effekter og spennende historie. Dvd.
24. Wallander - blodsband. Helt grei tv-krim.
25. Starstruck. Ungdomsfilm på Disney Channel. Litt søt.
26. Yohan barnevandrer. Utrolig gripende film om barnevandringen sist på 1800-tallet.
27. The Last Station. Om siste leveåret til Leo Tolstoj. Godt samspill mellom Leo og hans kone. Ellers syns jeg det var en kjedelig film, ble ikke grepet. Dvd.
28. Public Enemies. Johnny Depp i rollen som bankraneren John Dillinger. Ganske spennende og ikke så lystig. Dvd.
29. Precious. Det finnes ikke ord for å beskrive denne filmen, den MÅ sees. Dvd.
30. Jørgen+Anne=Sant. Så den sammen med storesøster. Vi var skjønt enige om at den var passe skummel, passe romantisk og hadde god moral om vennskap. Vi likte den. Kino.
31. Toy Story 3. Morsom og spennende. Dvd.
32. Gullivers reiser (3D). Med Jack Black. Enkel historie, men svært mange gode poeng. Kino.

Mars:
33. Salt. Gørrkjedelig. I tillegg utstår jeg virkelig ikke Angelina. Dvd.
34. Min Bror Bjørnen 2. Veldig søt film. Dvd.
35. The A-team. Skikkelig halsbrekkende action og noen morsomme poenger. Midt på treet. Dvd.
36. Grusomme meg. Forutsigbar og tom, men ungene elsket den. Dvd.
37. The Vampire Diaries, sesong 1. Spennende. Dvd.
38. Harper's Island. Spennede, men samtidig ufattelig lite troverdig. Dvd.
39. Robin Hood (2010). Om forhistorien til hvorfor Robin Hood ble fredløs. Treig start, men tok seg opp etter hvert. Dvd.
40. The Social Network. Historien om krangelen om opphavretten til Facebook. Moralen er at man bør ta vare på sine venner. Dvd.
41. Trolljegeren. Dvd.

April:
42. Varg Veum - Svarte får. Gjesp. Dvd.
43. Legenden om Narnia-reisen til det ytterste hav. Spennende eventyrfilm. Dvd.
44. Roman Polanskis Skyggen. Jeg sovnet midt i filmen, så det sier vel litt om hvor godt jeg likte den. Dvd.
45. Danny the dog. Begynner på Max nå. Jeg kan melde om den i forkant siden jeg har sett den før og vet det er en fantastisk film. Tv.
46. Did you hear about the Morgans. Kjedelig. Dvd.
47. Inception. Jeg er usikker på hva jeg syns, må tenke litt på saken. Dvd.
48. Limbo. Denne filmen ga meg ingenting annet enn irritasjon. Bortkastet tid. Dvd.
49. Legenden om vaktuglene. Søt og spennende familiefilm. Dvd.
50. Step up. Temmelig forutsigbar ungdomsfilm. Men musikken og dansen var utrolig fengende og hovedrolleinnehaveren er hothothot. Dvd.
51. Buried. Helt strippet for spesialeffekter, men allikevel nervepirrende og ekkel. Dvd.
52. Maskeblomstfamilien. Denne filmen var veldig "norsk" hvis man skal sette den i slags bås. Hvilket betyr at den var litt rar. Samtidig var det en gripende historie, og hovedpersonen fikk meg både til å le og å grøsse. Dvd.
53. The Town. Jeg likte denne. Litt slapp første halvdel, men mye bra action i andre halvdel. Jeg elsker jo historier om personer med dårlig livsgrunnlag (yrkesskade?). Dvd.
54. The American. Gørrkjedelig. Dvd.
55. En offiser og en gentleman. Nydelig gjensyn. Tv.
56. Brannmur. En thriller med Harrison Ford som jeg egentlig allerede har glemt handlingen i. Tv.
57. Finding Neverland. Nok et hyggelig gjensyn. Tv.
58. Sykt lykkelig. Et av årets foreløpige filmhøydepunkter. En underfundig og morsom film med en svært sår undertone. Dvd.
59. The Switch. Kjedelig og lite sjarmerende. Dvd.

Mai:
60. Helt sikkert, kanskje. Veldig søt film. Dvd.
61. Firmaets Mann. Gjensyn med en av mine tidligere favorittfilmer. Jeg har sett densvært mange ganger, men den fenger meg enda. Tv.
62. Fight Club. Nok et gjensyn. Syk og kul film. Dvd.
63. Flightplan. En film jeg aldri hadde trodd jeg skulle se. Like dårlig som forventet. Tv.

Juni:
64. De Utrolige. Morsom animasjonsfilm. Dvd.
65. Knerten gifter seg. Lillesøster sitt regnværsvalg av film. Dette er for slitsomt for meg. Dvd.
66. Ondskapens hotell. Nervepirrende hele veien. Fantastisk hovedrolle. Tv.
67. Fighter. En helt ok film. Men jeg dåner av Channing Tatum, han er så sexy. Dvd.
68. X-men, First class. Jeg elsker disse filmene og denne føyer seg fint inn i rekken. Veldig fint å få se hvordan det startet. De kunne med fordel ha klippet den ned 30 minutter, ble litt mye unødvendig handling mot slutten. Kino.

Juli:
69. Ramona og Beezuz. Søt, men totalt meningsløs familiefilm. Dvd.
70. Tomme Tønner 2, Det brune gullet. Jeg holdt på å le meg ihjel. Dvd.
71. Due Date. Noen få morsomme poeng, men ellers ufattelig slitsom. Dvd.
72. Blue Valentine. Denne filmen rørte meg dypt. Dvd.
73. Varg Veum - Dødens Drabanter. Gjeeeeeesp. Dvd.
74. Gudfaren. Jeg har som målsetning å se gamle klassikere. Denne var litt stillestående, men grei nok. Dvd.
75. Rabbit Hole. Gripende film. Dvd.
76. Harry Potter og Dødstalismanene, del 1. Dvd.
77. Harry Potter og Dødstalismanene, del 2. Kino i 3D. Det er så trist at det er over.
78. Chloe. Det var litt nerve i filmen, men jeg avslørte plottet relativt kjapt. Et snev av å være erotisk thriller. Dvd.
79. Nummer 77 en gang til.
80. Click. En tullefilm med Adam Sandler, men jeg ble faktisk skikkelig rørt av moralen i filmen. Familien kommer først. Tv

August:
81. Alpha og Omega. Søt familiefilm. Dvd.
82. Jeg reiser alene. Veldig fin film. Dvd.
83. Winter's Bone. Grosom, men samtidig nydelig film. Denne må sees. Dvd.
84. Dexter, sesong 4. Fantastisk bra! Dvd.
85. Matrix. Jeg så den da den var ny og hatet den. Nå syns jeg den var fantastisk. Dvd.
86. Kongens tale. Jeg syns vel kanskje den var i overkant hyllet, men Colin er en fantastisk skuespiller og den hadde mange morsomme poeng. Dvd.
87. The kids are all right. En nydelig film. Dvd.

Sist redigert av Pasta : 31-08-11 kl 21:14.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat