Sv: Modding av skrivefeil
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er greit nok at det finnes mange former for dysleksi. Men hva er det egentlig du mener å argumentere for, eller mot? Jeg har ikke helt fått med meg det.
Hva mener du her med "dette"? Dysleksi? Eller om det er greit å påpeke skrivefeil? Eller noe annet?
Ok jeg ser at jeg var uklar nå. Tastene gikk litt fort her. Bedre å svare når jeg har bedre tid 
Det jeg prøver er å argumentere mot at andre skal sitte å rette skrivefeil.
Jeg syns vi må ha høyde for våre ulikheter både i hvordan vi formulerer oss og hvordan rettskrivningen er.
Jeg blir litt sjokkert over at noen mener at dysleksiargumentet ikke holder og antyder at det er teit å antyde noe sånt. Nok om det...... tror jeg...
Jeg mener at man skal ta hensyn til folk med dysleksi. Hvorfor?
Fordi mange dyslektikere kvier seg for å skrive. Hvorfor?
Fordi det å skrive har vært forbundet med altfor mange nederlag og igjen har det gått utover selvfølelsen. Dette er kjent hvis man setter seg litt inn i stoffet ( ref. Lyster "Å lære å lese og skrive").
Jeg har fått med meg hva Mim har skrevet og jeg ser at hun ikke er ute etter å være slem. Jeg tror heller ikke at hun vil bli plagsom i så måte he he..... men jeg syns man skal tenke litt over hvordan man reagerer i forhold til andres innlegg. Særlig hvis man ikke kjenner hverandre fra før.
Sist redigert av Jessica : 03-10-06 kl 09:44.
|