Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 09:37   #174
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er greit nok at det finnes mange former for dysleksi. Men hva er det egentlig du mener å argumentere for, eller mot? Jeg har ikke helt fått med meg det.

Hva mener du her med "dette"? Dysleksi? Eller om det er greit å påpeke skrivefeil? Eller noe annet?

Ok jeg ser at jeg var uklar nå. Tastene gikk litt fort her. Bedre å svare når jeg har bedre tid

Det jeg prøver er å argumentere mot at andre skal sitte å rette skrivefeil.

Jeg syns vi må ha høyde for våre ulikheter både i hvordan vi formulerer oss og hvordan rettskrivningen er.

Jeg blir litt sjokkert over at noen mener at dysleksiargumentet ikke holder og antyder at det er teit å antyde noe sånt. Nok om det...... tror jeg...

Jeg mener at man skal ta hensyn til folk med dysleksi. Hvorfor?
Fordi mange dyslektikere kvier seg for å skrive. Hvorfor?
Fordi det å skrive har vært forbundet med altfor mange nederlag og igjen har det gått utover selvfølelsen. Dette er kjent hvis man setter seg litt inn i stoffet ( ref. Lyster "Å lære å lese og skrive").

Jeg har fått med meg hva Mim har skrevet og jeg ser at hun ikke er ute etter å være slem. Jeg tror heller ikke at hun vil bli plagsom i så måte he he..... men jeg syns man skal tenke litt over hvordan man reagerer i forhold til andres innlegg. Særlig hvis man ikke kjenner hverandre fra før.

Sist redigert av Jessica : 03-10-06 kl 09:44.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat