Sv: Modding av skrivefeil
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Ok jeg ser at jeg var uklar nå.
Ja, jeg synes egentlig også at å skjære grimaser er en ganske uklar måte å diskutere på. 
Jeg argumenterer mot at andre skal sitte å rette skrivefeil. Så lenge det skjer på en diskre måte slik at ikke innlegger ser det så er det greit.
Men da er det jo greit, da, ettersom det ikke er noen som har sagt at de/vi skal sitte og rette skrivefeil. Så det trenger du ikke å argumentere mot.
Jeg blir litt sjokkert over at noen mener at dysleksiargumentet ikke holder og antyder at det er teit å antyde noe sånt. Nok om det...... tror jeg...
Jeg tror du misforstod veldig hva som var ment. Det er ingen her som ikke forstår at det å være dyslektisk betyr at man har lett for å skrive feil, eller som mener at dyslektikere ikke skal få "lov" til å skrive, eller at de skal rettes på og/eller henges ut.
Derimot er vi flere som er lei av at hver gang det kommer en diskusjon om rettskrivning og at vi synes det er fint og viktig, så kommer det noen og sier "jammen, tenk på dyslektikerne!". Det er et duste-"argument", for det at det finnes dyslektikere er da ingen grunn til at ikke vi andre kan fokusere på rettskrivning? Dyslektikere tåler da å se at andre er opptatt av å skrive riktig, selv om de ikke nødvendigvis alltid greier det selv? Og det at dysleksi finnes er heller ikke noe argument mot å engasjere seg for å skrive godt selv og hjelpe andre til det. Snarere tvert imot, ettersom god rettskrivning hos andre faktisk er til god hjelp for dyslektikere og gjør det vesentlig lettere for dem å lese.
Jeg mener at man skal ta hensyn til folk med dysleksi. Hvorfor?
Fordi mange dyslektikere kvier seg for å skrive. Hvorfor?
Fordi det å skrive har vært forbundet med altfor mange nederlag og igjen har det gått utover selvfølelsen. Dette er kjent hvis man setter seg litt inn i stoffet ( ref. Lyster "Å lære å lese og skrive").
Men hvorfor i alle dager skriver du dette? Er det noen her som har sagt at de ikke synes man skal ta hensyn til dyslektikere, liksom?