Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-07, 12:46   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing av bad - trenger info

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Arkitekt? Det hørtes grusomt dyrt ut. Og hvor får jeg tak i en arkitekt som kan se på et bad?

Jeg vil si at det ikke koster spesielt mye å investere 2-4 timer (si 3000 kr) i å få tegnet og beskrevet et bad som antakeligvis koster mer enn 50.000,- og skal vare mer enn 10 år.

Er det noen du kjenner som har brukt en arkitekt de er fornøyd med? eller noen du har hørt om?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skulle bli dyrere? Vi må jo godkjenne planene deres ...

Selvfølgelig må dere godkjenne. Men dersom en håndverker sier til deg:
"Det hadde vært veldig fint om dere hadde vasken der borte, og så satte toalettet der, og deretter badekaret på den veggen der. Enig?"
må du i alle fall spørre "Hvor mye vil det koste?".
Dersom det skjer endringer underveis - fordi det ikke var så lett å montere den vasken akkurat der, på grunn av et rør feks, og dere da velger en annen løsning, gir håndverkeren mulighet til å si at det er en "endring", som da vil koste ekstra.

Jo mer dere har spesifisert på forhånd, jo bedre er det. Med en ordentlig beskrivelse, spesifisert arbeidsmengde osv, er også håndverkeren bundet av den prisen/timeoverslaget som gis.

Etterbilder, kanskje. Førbilder? Jeg tviler. Badet for ser for ille ut.

Uansett er det morsomt å se hvor stor forskjell det blir.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat