Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-11, 20:01   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjoner

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er ikke dette eskalerende tiltak da? Jeg leser at den som blir utsatt for mobbing blir fredet i og med at mobberen skal passes i stadig større grad. Det er vel problematisk på den måten at det sjelden er en mobber, men heller en person som får med seg andre - de andre bør jo også passes opp.

Også bør situasjonen diskuteres på klassenivå tidlig, ikke for å henge ut mobberen, men for å vise at sånn skal det ikke være.

Nettopp.

Jeg synes ikke disse sanksjonene var spesielt ille. Hvilken sanksjon som velges kommer an på situasjonen, og hvis mobberen er en skikkelig bølle som er vant til å være sjef, synes jeg at det å ta opp mobbinga i klassen og forsøke å få til at mobberen opplever at h*n får motstand fra gruppa (noe som til vanlig sikkert aldri skjer) høres ut som en lur ting. Mobbing er en alvorlig ting, og skal sanksjonene virke, må de jo svi litt. Om mobberen ikke får være med de andre i friminuttene noen dager, viser det at vedkommendes adferd ikke aksepteres sammen med andre - jeg synes det er drøyt å kalle det utfrysing eller mobbing som i mitt hode er noe helt annet. I denne situasjonen kan offeret få fri fra plageånden sin uten å måtte endre på noe - det er mobberen som fjernes. Bra!