Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-11, 22:10   #2
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av kjøkken

For min del er kjøkken bestilt, og det skal monteres om en måneds tid. Ut fra renhold og vedlikehold har jeg landet på vinylbelegg på gulv. Vinyl er det gulvet som best tåler vannsøl. Jeg har ikke så god erfaring med verken tre eller laminat ( høykvalitetslaminat m 15 års garanti, men det hjalp ikke....)

Det finnes gode vinylbelegg med kul design og høy kvalitet. Jeg lander nok på en av de to typene til Tarkett med tekstilbakside. Disse er myke å gå på, og føles lune mot føttene ( har prøvd å bo i hus med dette belegget på kjøkkenet i sommer). Vurderer å legge varme i gulvet for komfortvarme i tillegg, mannen på Maxbo sa det gikk bra hvis det var støpt i gulv, men anbefalte ikke varmefolie mot tekstilen. Jeg ønsker også et mykt gulv for å hindre knusing, med et mykt gulv kan man være heldig når man mister noe - så det ikke knuser.

Av kjøkken fikk jeg et godt tilbud på Norema, og går for de tykkeste dørene de har på 21 mm. Tynne spondører matcher mine barn dårlig der de klatrer i skapene som apekatter spon får lett kantslag - greit nok for voksne folk.....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat