Tråd: Dampovn?
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-11, 11:30   #16
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dampovn?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Smash: er dere fornøyd med dampovnen?

Vi får tegnet nytt kjøkken, og selgeren prøver å overbevise oss om at dampovn er er must. Er det et must? Blir det brukt?

Eh, vet ikke helt hva jeg skal si. Den blir ikke brukt så mye, men jeg har ikke brukt så mye tid på å lage mat det siste året, siden jeg har vært mye alene med ungene, spesielt i middagstiden. Da har jeg gjort ting så enkelt som mulig. Men jeg er glad i å lage mat når jeg bare har overskudd til det, og erfaringsmessig kommer overskuddet tilbake når minste ungen nærmer seg 1 1/2 år. har krevende småbarn:
En venninne av meg bruker den nesten hver dag til å lage middag, men jeg vet ikke helt hva hun bruker den til egentlig. Hun sa engang at hun puttet det hun skulle ha til middag i dampovnen når hun hentet ungene i barnehagen og når hun kom hjem var middagen ferdig.

Den var helt suveren til å lage pinnekjøtt med, og det er nesten verdt å ha den bare pga. det.

Men den er nok ikke et must, iallfall ikke for oss. Mulig vi kommer til å få mer glede av den etterhvert. Dessuten er det kjempepraktisk å en ekstra ovn, i tillegg til vanlig stekeovn og kombiovn når man lager mye mat.

Ikke et must, men samtidig er den grei å ha tilgjengelig. Hvis dere ikke skal ha kombiovn (mikro og stekeovn i lag) så hadde jeg nok prioritert en hvis jeg hadde hatt råd.