Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-11, 19:47   #69
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har vokst opp med mellomschnauzere, og de har røytet. De etterlater ikke pelsdotter, men man finner pels her og der. Nå skal det sies at vi ikke trimmet (nappet) våre og holdt dem kort i pelsen, noe som jeg tror vil minimere røytingen veldig.

Schnauzere krever absolutt pelsstell, de skal nappes. Napping er på mange måter mer slitsomt enn f.eks. klipping eller barbering, og bør helst utføres hos frisør jevnlig. På Schnauzerklubbens nettside står det at det er en hund som røyter minimalt- jeg synes det er en forskjell til å være røytefri, slik f.eks. en puddel er.

Ja altså jeg mente ikke noe særlig med pelsstell utover napping/klipping2-4 ganger i året. På vår funker det med klipp 2-3 ganger i året, han slipper ikke et hår utover det.