En liten utblåsing
Det er visst bare jeg i familien som irriterer meg, men det er jeg som prøver å holde orden ute. Naboene våre bruker vår plen som gangsti, dette har medført en gjørmete sti i vårt inngangsparti. De har flere leieborer, som går eller sykler. Til og med mopeder kjører her.
Det er så mye lettere å bruke vår hage, så slipper de å gå i trapper hos seg selv.
Nå var jeg nettopp ute og plukket hundebæsj i hagen vår, en av hundene våre sto på balkongen i mellomtiden. Her starter hun å gjø noe aledeles forferdelig. Jeg gjør meg ferdig, og oppdager at nabojente er ute og lufter hunden til en av leieboerne deres - i vår hage. Grensa går 2 meter fra balkongen, men hun var en meter innenfor dette. Og pose brukte hun ikke.
Det er ingen i området her som har gjerder, men ellers blir grensene respektert.
Jeg kommenterte bare at det er ikke populært å gjøre slikt på vår eiendom. Hundene vet hvor grensa går. En dag kommer jeg til å eksplodere, vi har bodd her i 20 år. Nabohuset har vært omsatt mange ganger i denne perioden.
Jeg har kommentert dette for huseieren flere ganger, men det er som å snakke for døve ører.