Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-11, 13:18   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Dere flinke sydamer... Sy i glidelås

Jeg sydde for litt siden en kjole i fleese. Oppskriften var beregnet på stretch-stoff, og i det stoffet jeg sydde med her, så gikk stretchen feil fei. Altså i lengden i stedet for i bredden.

Vel, dette ble jeg gjort klar over på butikken, og etter anbefalinger der så skulle jeg sy kjolen i en størrelse større enn vanlig, for å kompensere for dette.

Og størrelsen ble i grunn perfekt. Kjolen sitter som et skudd, og jeg er strålende fornøyd. Problemet er bare dette med å få den av og på... Den er såpass smal i midjen, så den er trang å få over brystpartiet. Jeg får den jo både av og på, men jeg hører det knaker i sømmer, så noe bør jeg gjøre.

Det jeg nå funderer på, er å rett og slett sy i en glidelås i siden på den, slik at midjepartiet blir åpent under av og påkledning, men lar det seg gjøre?

Jeg har aldri sydd i glidelås før, så jeg vet ikke om det da skal beregnes ekstra stoff der glidelåsen skal være.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat