Tråd: Vanskelig
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-11, 09:01   #10
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Blir du ikke skrekkelig stresset av å være så opptatt av hva han får servert hos andre? Jeg synes det virker som du bruker mye tid og energi på å være oppgitt over hva andre tillater, og hvordan det påvirker dere negativt. Du må sette dine grenser, men jeg tror det er greit å stikke fingeren i jorda og innse at de grensene gjelder hjemme hos dere, sammen med deg. Hva han får lov til hos far, må være fars ansvar. Hva han får hos kameratene får du ikke gjort mye mer med enn å prate med han om det og håpe han lærer av deg med tiden, eller så må du altså gjøre en innsats for at han og kompisene skal ønske og være mer hos dere, tenker jeg. På fotballkamp, kickoff, kino, kafe eller hvahardu er det jo du som legger føringene for hva som er greit, eller så kan det kanskje være greit å begrense antallet slike steder dere besøker i løpet av uka, rett og slett.

Nja, klart det plager meg - men jeg klarer jo ikke la være heller da jeg ikke får gjennomført et kosthold jeg synes er bra. Det som er kjedelig er jo at jeg hele tiden da må legge så mye føringer. Jeg hadde jo med meg 4 gutter her på kino og alle hadde fått med godteri-penger. Jeg hadde laget fruktboks til de og de gikk med på å spare de pengene, mot at de plukket med seg noe smågodt fra godteriboksen her hjemme (som stadig blir fylt opp av ting vi får overalt som aldri blir spist :P). Det jeg synes er kjedelig er at jeg hele tiden må være så streng og kjip å si "ikke mer nå" "nå er det bra", "Nei"

På samme måte som jeg synes det er skikkelig kjipt når Vetle "henger" med de som bare går å banner og lager uro - det påvirker han jo dårlig, heldigvis er han mest med de rolige. Men ja, det plager meg.

Takk for at dere svarer. Jeg må si jeg synes det er vanskelig altså. SKulle nesten ønske jeg aldri hadde begynt å lese om kosthold og bare vært uvitende til det hele...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat