Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 13:00   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "På seg selv kjenner man andre."

Vanligvis tror jeg jeg ville brukt "på seg selv kjenner man andre" (som jeg bruker "it takes one to know one" på engelsk) for å kommentere om noen som tror vondt om andre at de antagelig ikke er så snille selv.

I mer generell forstand er det et uttrykk jeg er ganske uenig i, på den måten at folk som alltid tror at andre er som dem selv, ofte tar feil. "På seg selv kjenner man noen, dersom disse noen ligner ganske mye på en selv" er vel en bedre beskrivelse.