Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 13:11   #279
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

For meg holder det vann..... Det har jeg begrunnet over her. Vet ikke hvor mye dere vet om dysleksi..........

Argumentet "man må ikke rette på skrivefeil eller si at det er viktig å skrive riktig, for det finnes jo dyslektikere som kan ta seg nær av det" holder ikke vann. Jeg tror det var det argumentet (noe parafrasert) Tinetoff i utgangspunktet refererte til som "dysleksiargumentet".

Og jeg tror (jeg er fremdeles ikke helt sikker) det du har argumentert for, er at "man må ikke plage dyslektikere med å rette på dem hele tiden". Men det er det jo ingen som har sagt at de skal gjøre, så det argumentet er helt irrelevant for diskusjonen. (En annen mulig tolkning er at du mener å argumentere for at "dyslektikere skriver en del feil, og kan ikke for det", og det er det i alle fall ingen som har sagt seg uenig i, så det er enda mer irrelevant.)