Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 13:16   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om å velge kirken på grunn av tradisjon?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det var egentlig ikke det jeg mente heller, helt sånn bokstavelig. Jeg mente de som er helt likegyldige til kirken og ikke opplever seg selv som troende. Jeg tror egentlig at du skjønte det

(lurer på om noen nå skriver at "jammen de som aldri går i kirken, ikke har noe forhold til den, ikke regner seg som troende, men som likevel har en underbevisst, ubevisst følelse av at "noe" større enn dem selv eksisterer, selv om de ikke innrømmer det til noen og egentlig ikke er klar over det selv, men får en god følelse i kirken på julaften )

Nei, men jeg tror det er mange med dette "ulne" gudsbegrepet som liker å ha kirken der for de store anledninger, men ikke bryr seg om å ha det der i det daglige, eller gå mer i kirken. De ville sikkert ikke kalt seg kristne om du spurte en gang. Men de føler en tilknytning til kirken likevel. Nok til å velge den ved disse store anledningene.