Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy
Opprinnelig lagt inn av Blå, her.
For å gå tilbake til dette med dårlig råd og arveklær.
Da min eldste var liten hadde vi så dårlig råd at arvetøy var en nødvendighet for å gi henne en noenlunde ordentlig garderobe. Og jeg var lykkelig for å ha noen å arve etter. Og, det at mange som har god råd også synes at det er fint å arve og å kjøpe brukt, gjør det faktisk lettere for de som har dårlig råd å arve. Nettopp fordi at gjenbruk er vanlig og at alle som kan gjenbruker, enten de har råd til å kjøpe nytt eller ikke. Jeg har følelsen av at da vi var små var det en sterkere holdning om at de som arvet hadde dårlig råd. Jeg husker i hvert fall kommnentarer om at klærene mine ikke var moderne, mens mine barn aldri har opplevd noe liknende. Nettopp fordi gjenbruk er mer vanlig og mer trendy nå.
Det tror jeg er ganske sant. 
Jeg anser det som ganske uproblematisk å arve det meste av klærne til mine tre jenter, men jeg tar såklart ikke imot verken flekkete eller ødelagte klær (med mindre jeg skal sy noe annet av dem eller at det kan repareres uten at det syns at det er reparert). Noen ganger bruker jeg stoff fra f.eks barnegensere (med stretchstoff) til å sy f.eks morsomme sommerluer til ungene. Det er ikke først og fremst pga økonomi, men fordi jeg syns det er morsomt. Retro er en stor interesse hos meg, og jeg er begynt å innrede leiligheten slik også.