Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 21:51   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Når du skriver det siste der, så skjønner jeg GODT at du reagerer! Sånn skal det jo ikke være, og krav til å følge regler går selvsagt begge veier. Og å tilrettelegge for ammefri er en del av det å være inkluderende etter mitt skjønn. Det høres ut som du generelt har en litt dårlig ledelse? Har du en tillitsvalgt som det er tak i? verneombud?

Det å redusere fravær gjøres ikke ved å starte ut negativt hvertfall. Jeg tror fullt og fast på at hvis man har en god tone, og fokus på det som tross alt er positivt, vil man få mye mer igjen fra staben sin. Da kan man som arbeidsgiver også be om dokumentasjon der det trengs uten at noen hever et øyelokk eller synes det er annet enn rett og rimelig (erfart).

Foreløpig har det ordnet seg til slutt. Sjefen min er god på mange andre områder. Jeg er nytilsatt og ting går seg vel til når vi blir litt bedre kjent.

(Denne gangen (når det gjelder legeerkæringen) har ikke sjefen min strengt tatt vært urimelig. Det er kommunen som har satt reglene. Hun følger dem like mye som meg. Til syvende og sist er det jo de på lønningskontoret som trenger dokumentasjonen. Jeg har snakket med dem også idag og de stilte seg uforstående til at legen ikke ville gi erklæring for slik hadde det vært i 20 år elle noe.)

Jeg er enig med deg i det siste du skriver. Jeg hadde en slik sjef der jeg jobbet før og makan til fantastisk sjef. Hun ønsket virkelig det beste for sine ansatte og det merket en veldig godt. Hun kunne også ta opp vanskelige og negative ting, men det kjentes nesten bare godt. Hun veiledet og endte alltid opp med å gjøre arbeidssituasjonen lettere for alle.