Sv: En slags spin-off: barn på skolen
Jeg er ikke så streng på det der med vann - men jeg stiller meg helt uforstående til at det virker som om det å måtte holde seg (altså ikke tisse) i løpet av 90 minutter, og det å ikke drikke i løpet av de samme 90 minuttene er det reneste barneplageri. Jeg tror at ungene hadde hatt bedre av å generelt sett lære seg å innrette seg etter felles regler. Du skal være rimelig syk om du MÅ drikke i løpet av en time. Og hvis du alltid må på do i løpet av timen så er det kanskje på tide å gå til lege. (For egen del så kan jeg tilføye at hovedgrunnen til at JEG gikk på do i timene da jeg var elev var at jeg kjedet meg litt og ville ha en avveksling. Det er mulig at alle andre har bedre grunner enn meg. Det samme med vannflaskefylling - vi drakk ikke vann hele tiden da jeg var skoleelev, men vi spisset blyanten. Det blir vel omtrent det samme som å fylle vannflaska. Man er litt rastløs så man reiser seg og går fram og spisser blyanten.)
Jeg er lærer på videregående, og jeg hadde faktisk ikke funnet meg i at noen foreldre kom og forventet at ungene deres skulle ha vann på pulten i timene. Nå får de lov til det av meg, men det er fordi jeg ikke gidder å bry meg, og fordi noen av elevene trenger å røre på seg i løpet av timen, og hvis de løser det ved å fylle vannflaska så er det helt greit for meg.
Det som er pussig er at normalmennesket - det som ikke trenger spesiell tilpasning - det finnes ikke lenger. Verken blant barn eller voksne. Det er litt rart egentlig.
|