Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 17:36   #54
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Jeg leste tidlig og mye, husker jeg likte alle "Historien om"-bøkene. Og Bobsey-barna, Stompa-bøkene, Nancy Drew, Mio min Mio, Brødrene Løvehjerte, bøkene av Evy Bøgenes. Da jeg var 11 leste jeg "Gift" av Aleksander Kielland - og ble voldsomt grepet og betatt. Fra da av leste jeg masse ungdoms- og voksenlitteratur, og gikk i et par år rundt og var litt forelsket i Kielland. Og så husker jeg "Å være ung er for jævlig" av Christiane F. som sjokkerende lesning for en ganske uskyldig 13-åring. Jeg husker også "Peters baby" av en eller annen svensk forfatter. Og Dea Trier Mørch, Marilyn French og annen feminist-litteratur fra 13-årsalderen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat