Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 17:47   #55
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Jeg leste alt jeg kom over som barn og hadde mange favoritter - deriblant Ina-bøkene, de om Inger Johanne av Zwilgmeyer, bøkene om Puk (ei dansk jente på pensjonatskole - alle bøker om pensjonatskoler var storveis), Lykke-bøkene, også var det noen om Kit eller noe slikt. Og så leste jeg alt som kom i Bokklubbens barn: Det suser i sivet, Den vesle heksa, Den hemmelige hagen og Fresia Fantastica var noen av favorittene. Leopardjakten husker jeg også. Og så leste jeg Bobsey-barna, Fem-bøkene, Frøken detektiv og alt det der. Gyldndals Gode Pikebøker var fine - Gyldendals Gode Guttebøker og, for den del. Og Historien om - jeg var spesielt begeistret for den om Grieg og den om Eleanor Roosevelt.